Marzec
Tematyka kompleksowa w miesiącu marcu:
1. Zwierzęta sprzed milionów lat
2. Pogoda marcowa
3. Wiosno, ach to ty?
4. Wielkanoc
W miesiącu marcu będziemy realizować w grupie:
• Plan pracy przedszkola: tworzenie ozdób na Kiermasz Wielkanocny, udział w przedstawieniu teatralnym, Obchody Pierwszego Dnia Wiosny
• Udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Kreatywne dni nietypowe”
• Wycieczka do Biblioteki Miejskiej Filia Nr 2
W miesiącu marcu dzieci:
- wysłuchały opowiadania Ewy Stadtmüller ,,Dinozaury"
- wysłuchały piosenki ,,Kto widział dinozaura"
- oglądały obrazki przedstawiające dinozaury i książki o dinozaurach
- brały udział w zabawie sensorycznej
- rozwijały umiejętność przeliczania w poznanym zakresie
- układały dinozaury na makiecie parku jurajskiego
- wykonywały pracę plastyczną ,,Dinozaury" z pociętych elementów
- odciskały części dinozaurów w plastelinie
- wysłuchały opowiadania Agaty Widzowskiej ,,Marcowa pogoda"
- wyjaśniały co znaczy przysłowie ,,W marcu jak w garncu"
- uzupełniały kalendarz pogody
- słuchały i uczyły się piosenki ,,Zielona trawa..."
- poznawały oznaki wiosny
- przyporządkowywały przedmioty do odpowiednich szarf według ustalonej reguły
- brały udział w warsztatach ekologicznych ,,Ozdabianie eko doniczek połączone z sianiem"
- tworzyły grupowy kącik przyrody
- dowiadywały się, czego potrzebuje roślina do życia
- dowiadywały się, co znaczy powiedzenie ubierać się na cebulkę
- wykonywały pracę plastyczną ,,Wiosenne kwiaty"
- słuchały opowiadania Barbary Szelągowskiej ,,Ptasia narada"
- słuchały wiersza i rymowanki Martyny Marzec
- uczyły się nazw i rozpoznawania wiosennych kwiatów
- dowiadywały się, jakie ptaki przylatują do Polski na wiosnę
- nazywały budzące się do życia na wiosnę owady
- układały puzzle ,,Owady"
- szukały w ogrodzie przedszkolnym oznak wiosny z użyciem lup
- wypowiadały się na temat wiosennych prac w ogrodzie i ich roli
- określały, kim jest ogrodnik i czym się zajmuje
- grały w memory ,,Wielkanocne jajka"
- słuchały opowiadania Barbary Szelągowskiej ,,Wielkanocne pyszności" oraz wiersza Jadwigi
Koczanowskiej ,,Wielkanoc" - degustowały potrawy i produkty wielkanocne podczas piątkowego śniadania
- słuchały i uczyły się piosenki ,,Pisanki"
- opisywały jak wygląda koszyczek wielkanocny i co się w nim znajduje
- malowały pisanki według instrukcji
- siały rzeżuchę i owies
- wykonywały pracę plastyczną ,,Śmigus-dyngus"
- brały udział w eksperymentach z wodą
- uczyły się chodzenia parami z użyciem pluszowego węża
- brały udział w wycieczce do Biblioteki
- brały udział w przedstawieniu teatralnym
- pomagały w przygotowywaniu ozdób Wielkanocnych
- brały udział w konkursie grupowym ,,Wiosna wokół nas"